1004875.jpg

Minulle on merkitty esiintyminen Helsingin kirjamessuilla perjantaina 26.10 klo 11:00 Eino Leino lavalla. Yritän saada vapaata töistä siksi päiväksi. Olen sairastellut hieman. Yritän taas mennä töihin maanantaina. Tänään on englannin kokeet koulussa. Taitaa mennä aika huonosti, vaikka kirjoitin
kotiaineen Shakespearesta. Aika hyvä mielestäni, kun otin kirjoista tekstiä, heh. Kai opettaja sen huomaa, ei anna kovin suurta numeroa. Voi että läpi menee enkku kuitenkin.

Äidinkieli on oikeastaan ainoa aine, joka on meikäläiselle vaivatonta. Olen tainnut tulla vanhaksi. Tarvitsisin jotakin liikuntamuotoa. Töissä kyllä tulee käveltyä ja juostua rappuja, mutta se on aika yksipuolista. Pitäisi jotain yläkroppaharjoituksia myös tehdä. Lihaskuntoa kohottaa ym. Nyt kun olen lomaillut, niin jaloista vetää välillä suonta öisin. Liikunnan puutetta, ehkä, kun on tottunut. Maanantaina menen kuitenkin taas töihin ja pitää esinaiselta kysyä, että antaako se mulla vapaapäivän kirjamessujen perjantaiksi. Pelottava nainen, kun se on aina periaatteessa vastaan, mutta on kuitenkin aina lopulta joustanut.

Voisin tietenkin anoa kirjailijaliiton jäsenyyttä. Auttaisiko siinä suosittelijat? Miten se jäsenyyden anominen käytännössä tapahtuu?

Tapiola... kokoelman julkaisin äkkiä pois, että saan keskittyä siihen toiseen. Mutta ei tästä niin vaan eroon pääse. Olisipa kustantaja, joka hoitaisi kaiken. Niin voisi mennä vaikka lataamoon, kuten Mika Waltari aikoinaan. No. vitsihän tämä oli.

Toisaalta kyllähän minäkin olen ollut aika hullu, eli seinähullu. Piti kirjoitella jo paljon nuorempana. Alle 30-kymppisenä yritin julkaista. Olen hullu kun en jatkanut yrityksiä silloin. Kävin Nuoren voiman seminaarissa, mutta en liittynyt porukkaan, vaikka olisi pitänyt. Sieltähän se ura olisi auennut, epäilemättä. Mutta oli muita meininkejä. Vasta kun lopetin ryyppäämisen, niin aloin joten kuten onnistua, liekö kasvanut joku usko itseen, ehkä perusteeton, mutta kuitenkin. Mutta onhan tässä ehtinyt jotain vielä tekemään, ehkei ihan tavallista. Epätoivoon ei ole syytä, kuitenkaan.